Ugrás a fő tartalomra

Néhány dolog, amit nem tudtam a terhességről...

Sosem voltam az a más gyerekét fogdosós típus, nem is kérdezgettem az anyukákat, hogy mi meg hogy, ez is egy olyan dolog volt a életben, amivel úgy voltam, hogy "azon a hídon majd átkelünk, ha rajta leszünk". Végül az a híd viszonylag meglepetésszerűen bukkant elő a kanyarból, és rögtön gyakorlatban kellett alkalmazni az átkelés fortélyait, anélkül, hogy lehetőségem lett volna bármi lexikális tudást felszedni az ügyben. Így eshetett meg, hogy néhány dolog váratlanul ért.

A narkolepszia az első gyanús jel volt lehetett volna, ha tudok róla. Az első pár hónapban 10-12 órákat simán lenyomtam ébredés nélkül. Aztán az utolsó hónapokban még egy kicsit visszatért... Néha, ha a hogylétemről érdeklődtek, azt feleltem, álmos vagyok. Erre mindenki együttérzően bólogatni kezdett, hogy hátigenazidőjárás, húénismertnemaludtam, jajjezafront, stb. Én meg együttérzően visszabólogattam és meghagytam őket az illúzióban, hogy ők is álmosak. Pedig most már tudom, hogy az az álmosság nem álmosság, csak egyelőre nem találtam a magyar nyelvben olyan szót, ami jobban leírja ezt az állapotot. Talán az ólmos fáradtság..? De úgy hogy elkapott a centrifuga és kidobott egy másik bolygón, ahol tízszeres a gravitáció, emellé ne felejtsük el, hogy egy kis Alien belülről folyamatosan emészti a harminc éve példásan karbantartott testem. Szóval... ki fáradt még?

Fél éjszaka azon gondolkoztam, mi volt a második jelenség, amin meglepődtem... aztán eszembe jutott: a feledékenység! Ezt azt hiszem, nem kell (nem is tudnám) jobban illusztrálni. :) Mondat közepén elfelejtett szavak, jegyzetek mindehol, ha valamit nem csinálok meg azonnal, arra keresztet vethetek. Ilyenek.

A fájások... Régebben, mikor erről hallottam, azt gondoltam, hogy a baba a hasban van, tehát a fájások is a hasban vannak. Hahh, milyen naiv voltam! Például mikor a nőgyógyászom nézi a CTG görbületemet, és azzal az utánozhatatlan, csak az orvosokra jellemző perverz lelkesedéssel - amit akkor tanúsítanak, amikor a páciensnek rossz - megjegyzi, hogy "Nna, milyen szép rendszeres jóslófájásai vannak!" (célozva ezzel ugye a méhösszehúzódásokra, ami később majd lehetővő teszi, hogy a baba kinyomódjon) - na, az pl nekem egyáltalán nem fáj. Ellenben fáj a keresztcsontom, a combhajlatom, a talpam, a nagylábujjam... Régebben fájtak a bordáim, mikor még fejlődő szervezetként a kis magzat arrafelé próbált magának teret hódítani. Olyan helyeken fáj, amiket eddig viszonylag stabil pontnak éreztem magamban. Aki szeret új mozgásformákat kipróbálni, az biztosan ismeri ezt az érzést, amikor olyan izmokat fedez fel a testében, amiknek eddig a létezéséről sem tudott. Most meg fáj.

Hangulatváltozások, introvertáltság... ezek végülis annyira nem leptek meg (vagy már annyira hozzászoktam a meglepetésekhez, hogy az a meglepő, ha nem lep meg semmi). Ezzel csak annyi a dikics, hogy a külvilágnak mééér nincs hangulatváltozása? Mi olyan érthetetlen azon, hogy mindent (mindent! a kis gyertyatartókat is!) ki kell takarítani, mert ki tudja, mikor lesz még ilyenre lehetőség?? Most kell elmenni vásárolni, most kell mindent megcsinálni, most kell beszélgetni, mert legközelebb 20 év múlva tudunk!! (Achtung, achtung, a bejegyzésben költői túlzások előfordulhatnak.) Azt már meg sem merem említeni, hogy milyen jutubvideókon vagyok képes meghatódni, mikor senki se lát... :-o

Ennyi meglepetés mellé már csak egy kis szelektív hallást biztosíthatott volna a Teremtő, mert az előző bejegyzésben taglalt szösszenetek makacsul végigkísérték a 9 hónapot. Persze biztos némi rutinnal és humorérzékkel ez is kezelhető.

Apropó a humorérzékem... azt is le kell majd törölni a gyertyatartókkal együtt... :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A croissant-ok földjén

Avagy Párizs családdal... Prológ Az egész úgy kezdődött, hogy a rómaiak megszállták egész Galliát. Az egészet? Neeeem... Egy kis gall falu még ellenáll a..... Na várjunk. Még itt nem tartok. :) Szóval az egész úgy kezdődött, hogy Olivérnek egy nagyvonalú pillanatomban megígértem, hogy ha egy kicsit nagyobb lesz, mondjuk iskolás, akkor elviszem Párizsba palacsintázni. Nem tudom már pontosan mi volt a kontextus, de gondolom valahogy az ő palacsinta iránti szenvedélye állt össze az én pozitív párizsi emlékeimmel, meg hogy ott minden sarkon ilyen óriási palacsintákat lehetett enni. Persze manapság már Budafokon sem kunszt óriáspalacsintát kapni, de a ígéret szép szó: az idei év a gyermek naggyá válásának és a járvényhelyzet szempontjából is ideálisnak tűnt a felkerekedésre. Na jó, a járványhelyzetre majd még visszatérek... Nem volt teljesen zökkenőmentes a készülődés: még márciusban foglaltam szállást, majd nem sokkal utána az odafelé szóló repjegyet. Visszaútra nem találtam olyat, ami min

Nem szándékom

Régen (gimiben) szívesen tanultam Weöres Sándor verseket feszültséglevezetésként, mert nagyon megnyugtató lüktetésük van. Aztán teltek múltak az évek, és egyre több rétegüket értettem meg. Vagy nem értettem, csak láttam a mélységüket. Vagy beleugrottam a mélységükbe. Vagy beleestem és kimásztam. Vagy beleestem, és újra vonz a mélysége, bár nem emlékszem pontosan, hogy miért. Mint ennek itt: Nem szándékom, hogy kérjelek a jóra. Perzselő szomjat kelteni a jóra: ezért jöttem. Nem szándékom, hogy hívjalak a jóra. Korgó éhet kelteni a jóra: ezért jöttem. Nem szándékom, hogy kérjelek és hívjalak. Ha nem iszol meg engem: torkod lángot vet. Beled összefacsarodik, ha nem eszel meg engem. Nem kérdem: akarsz-e követni. Választhatsz köztem és kínod között, S a kínt választani gyáva vagy – igen gyáva. Nem tervem, hogy vonjalak a jóra. Lépést sem teszek érted. Nem tervem, hogy várjalak a jóra. Magad kívánsz jönni hozzám. Hogy vonjalak és várjalak: nincs oly jelem. Kicsiny vagyok, mint a p

Vége van

Akkor van vége, amikor vége van. És nem akkor van vége, amikor befejeződik, mert ha vége van, akkor még folytatódhat ugyan, de ez nem jelent semmit. És nem akkor van vége, amikor másutt (máskor, mással etc.) basznak, hanem amikor vége van. És nem akkor van vége, amikor észreveszik, hanem amikor vége van, és nem is akkor, mikor kimondják vagy kigondolják vagy elhiszik vagy meglátják, hanem amikor vége van. És nem akkor, amikor valami új elkezdődik, mert attól, hogy vége van, még nem kezdődik el semmi sem. Vége nem akkor van, amikor szakítanak, otthagynak, összevesznek, elmennek, lelépnek, kirúgnak, kiugranak. Akkor van vége, amikor vége van. Amikor vége van, akkor van vége. Nem akkor van vége, amikor már nincs értelme, mert amikor már nincs értelme, akkor még lehet nagyon sokáig és nagyon rosszul. Nem akkor van vége, amikor befejeződik, mert lehet, hogy mikor befejeződik, még egyáltalán nincs vége. Nem akkor van vége, amikor véget akarnak vetni, mert amikor véget ak